KONTAKT

Kortunal Turystyka i Przygoda
ul. Warowna 2 57-215 Srebrna Góra

Ze względu na nasz tryb pracy prosimy o kontakt poprzez e-mail!

Organizacyjny:
biuro@kortunal.com
W bardzo pilnych sprawach
tel. 604 755 659
pn. - sob.
w godz. 12:00-18:00


Rezerwacje:
prim@kortunal.com
tel. 694 724 966
pn. - sob.
w godz. 16:00-21:00


Dojazdy:
halfgar@kortunal.com
tel. 604 522 055
pn. - sob.
w godz. 10:00-18:00


Fabularny dla uczestników:
info@silberberg.pl

Baza WAROWNIA
WAROWNIA

NOWA
BAZA NOCLEGOWA
ZAPRASZA!
Nasze strony












Obóz Silber LARP

"SILBERBERG"
FABULARNA GRA TERENOWA (LARP)

CO TO ZA OBÓZ?
Obóz - larp (Live Action Role Playing), to gra fabularna, w której uczestnicy wcielają się w postaci i uczestniczą w wykreowanych przez organizatorów wydarzeniach, by współtworzyć niesamowitą, pełną przygód historię. Nasze letnie obozy młodzieżowe charakteryzują się dużym realizmem, który pozwala wzbudzić prawdziwe emocje i odczucia. Uczestnicy biorą udział w fabularyzowanych wydarzeniach, które podczas larpa dzieją się naprawdę, w warunkach możliwie najbardziej zbliżonych do realnych warunków świata gry.
Nasz obóz jest JEDYNYM W POLSCE obozem w formie larpa, podczas którego FABUŁA TRWA BEZ PRZERWY przez cały czas, 24h na dobę, przez wiele dni.


NA CZYM TO POLEGA?
Obóz larp rozpoczyna się od wyboru postaci, w jakie uczestnicy wcielą się podczas gry. Mogą określić wiele szczegółów, takich jak profesja, pochodzenie czy fantastyczna rasa. Gracze dostają także odpowiednie, utrzymane w klimacie larpa ubrania (chyba, że posiadają własne) i bezpieczne uzbrojenie, by – po uprzednich warsztatach - przejść do rozpoczęcia fabuły.
Kolejne dni i noce upływają na uczestnictwie w różnych, niespodziewanych wydarzeniach. Gracze stawiają czoła napotkanym przeciwnościom, odkrywają tajemnice, walczą, eksplorują świat gry. Spotykają rozmaite postaci, w jakie się wcielają się doświadczeni opiekunowie i animatorzy. W programie obozu znajduje się szereg aktywności, takich jak nocne pilnowanie obozowiska, wyprawy terenowe, skradanie się, potyczki, pertraktacje, a przede wszystkim stopniowe rozwiązywanie tajemnicy, jaka stanowi podstawę każdej fabuły. Uczestnicy bez przerwy pozostają w świecie gry, a wydarzenia, jakie napotkają, mogą mieć miejsce zarówno w dzień, jak i w nocy.
Obozy larpowe to dla przeważającej większości uczestników niesamowite doświadczenie, które na zawsze pozostaje w ich pamięci. Często, w kolejnych latach, decydują się ponownie wziąć udział w tej przygodzie. Jeszcze przez długi czas po zakończeniu larpa gracze prowadzą ożywione rozmowy na temat fabuły, wspólnie ją analizują, a nawet tworzą związane z nią opowiadania, grają w sesje RPG osadzone w świecie gry, a także uczestniczą w rozgrywkach strategicznych i weekendowych larpach, które mają realny wpływ na realia obozów w kolejnych latach.

Wszystkie informacje o zasadach, akcesoriach i świecie gry, a także o poprzednich edycjach - znajdziecie NA STRONIE GRY "SILBERBERG":

RÓŻNE TURNUSY - RÓŻNE LARPY
Obozowe turnusy są zróżnicowane pod względem średniego wieku uczestników. W naszej ofercie znajdują się zarówno letnie obozy młodzieżowe, jak warianty dla dzieci i dorosłych. Wiek, podany w tabeli turnusów, jest sugestią z naszej strony - w końcu nie o datę urodzenia chodzi, a przede wszystkim o dojrzałość emocjonalną i wytrzymałość uczestników. Nie wprowadzamy zróżnicowania na turnusy dla początkujących i weteranów - osobom, które mają mniejsze (lub żadne) doświadczenie w larpach zostaną przydzieleni fabularni opiekunowie, którzy pomogą odnaleźć się w świecie gry. Większość larpów weekendowych jest przeznaczona raczej dla starszych uczestników - mają one nieco inne zasady gry, często bardziej wymagające i nastawione na jeszcze większy realizm.

TURNUS I - "Urwis"
To obóz przeznaczony dla najmłodszych, dostosowany dla wieku 8-13 lat.

TURNUS II - dla młodszych uczestników
To obóz larpowy z przeznaczeniem dla uczestników w wieku 12-15 lat.

TURNUSY III i V - dla starszych uczestników
Pełne, 10-dniowe obozy dla młodzieży i fabuła dedykowana dla graczy powyżej 14 lat.

TURNUS IV dla pełnoletnich uczestników
NOWOŚCIĄ w tym roku jest turnus z dwojaką możliwością rezerwacji:

  • na 10 dni - normalna rezerwacja, obejmująca także możliwość dojazdu;
  • na 5 dni - skrócony czas pobytu, propozycja dla osób mających mniej czasu/funduszy, ale chcących wziąc udział w wakacyjnej fabule larpa Silberberg.
    WAŻNE! W tej opcji nie będzie możliwości wykupienia dojazdu (będzie trzeba dotrzeć do Srebrnej Góry na własną rękę). Uczestnicy, którzy wykupią opcję 5-dniową, otrzymają dedykowane dla tej wersji zadania fabularne, nie stracą zatem niczego w fabule. Ilość miejsc na 5 dni ograniczona!
W tej edycji mogą wziąć udział osoby w wieku 16-18 lat pod warunkiem zgody rodziców na udział w "pełnoletniej" fabule.

TURNUS VI - larp airsoft SILBERSPACE - kolejna tegoroczna NOWOŚĆ w naszej ofercie obozów dla młodzieży. To nowa forma obozu larpowego w realiach sci-fi z licznymi elementami airsoftowej strzelanki. 5-dniowy larp przeznaczony jest dla uczestników powyżej 16 r.ż.
Wszystko o SilberSpace - zasady, świat gry, charakterystyka:

ZASADY GRY
W obozach larpowych przenosimy do świata rzeczywistego to, co znacie z filmów, książek i gier. Tutaj naprawdę staniecie się swoimi postaciami. To Wy, a nie przysłowiowy rzut kostką, zdecydujecie o losach swoich postaci. A Wasze decyzje przyniosą realne konsekwencje. Na potrzeby obozu - larpa opracowaliśmy specjalny system gry, uwzględniający w maksymalnym stopniu warunki świata realnego. Grając, będziecie zatem musieli pamiętać o ranach, zmęczeniu i innych nieprzyjemnych rzeczach, a magia nie będzie łatwym remedium na wszelkie problemy. Poczujecie wszystko to, co Wasze postaci - adrenalinę, euforię, smak zwycięstwa, ale i zmęczenie, strach, klęskę. To jedyna okazja, żeby - przy minimum wyobraźni - znaleźć się naprawdę w ożywionym świecie fantasy.

Walka odbywa się z pomocą specjalnych, bezpiecznych replik broni (twór z pianki pokrytej lateksem, rzecz na tyle mocna by zwalić z nóg, nie czyniąc zarazem najmniejszej krzywdy) i – wyzwalając niezłą adrenalinę – pozwala toczyć niemal realistyczną walkę bez żadnych obrażeń.
Magia z kolei urealnia się dzięki grze aktorskiej, ale także pomagamy jej różnymi efektami specjalnymi :-)


POSTACI
Postaci, odgrywane przez uczestników obozów larpowych, to średnia pragnień i możliwości gracza. Tutaj nie będą za niego wygrywać punkty i współczynniki, gracz ze wszystkimi wyzwaniami gry będzie musiał zmierzyć się sam. Jako wojownik wielokrotnie stanie do walki z silniejszymi, jako mag będzie musiał zapamiętać zaklęcia i rzucić je bezbłędnie, jako tropiciel zmierzy się z lasem i ciemnością. Ale w każdym przypadku podstawą będzie entuzjazm i zaangażowanie w fabułę, jeżeli tego nie zabraknie, z wszystkim innym każdy gracz z pewnością sobie poradzi.


SCENARIUSZ
Realia gry osadzone są w świecie fantasy, zabarwionym klimatem wczesnego średniowiecza. Terenem obozu larpowego jest Twierdza Srebrnogórska (i okolice), której forty, fosy i kamienne kazamaty same tworzą doskonałe tło do gry i umieszczenia wśród ruin jakiejś straszliwej tajemnicy ;) Grę realizuje ponad 10-osobowy zespół organizatorów, doświadczonych i obeznanych z terenem i szczególnymi wymogami tej zabawy. Jest wśród nich wielu wojowników z Drużyny Wikingów "Villsvin Hird", podczas fabuły zdarzy się zatem zapewne zobaczyć ich walkę, a także zmierzyć się z nimi! Fabuła, oprócz potyczek, zawsze zawiera elementy skomplikowanej intrygi, zagadki do rozwikłania, zadania terenowe, wyprawy, często nawet z noclegiem w terenie i rozliczne elementy, które ożywiają świat gry, jak festyny czy targowiska. Wielokrotnie użyte zostaną efekty specjalne i liczne akcesoria – skomplikowane instalacje terenowe, kostiumy, artystyczna charakteryzacja - po to, by na te kilka dni trwania obozu, przenieść uczestników w niezwykłe realia larpa!


CO ZABRAĆ?
Możecie zabrać ze sobą własne akcesoria spod znaku magii i miecza – stroje, broń lub inne rekwizyty są mile widziane. Wielu uczestników naszych obozów przyjeżdża w pięknie wykonanych strojach, niektórzy wyposażają we własnoręcznie wykonane akcesoria i zakupioną broń larpową. Na każdym z turnusów jednak, w razie braku swojego stroju do gry, gracz otrzyma od nas podstawową tunikę, płaszcz czy kaptur.
Oprócz akcesoriów do gry zabierzcie także:

    Koniecznie:
  • śpiwór
  • ważne legitymacje szkolne
  • wygodne ubranie (takie, które może się wybrudzić) - dwie zmiany. Dobrze jest dobrać takie ubranie, które nie jest ozdobione dużą ilością nowoczesnych gadżetów (napisy, odblaski, aplikacje), bo wypadają one w rażącym konflikcie z klimatem świata gry, nawet gdy tylko wystają spod tuniki ;) Najlepiej sprawdzają się proste, jednokolorowe bluzy, mogą być z kapturem i sznurowaniem, T-shirty w ciemnych kolorach (mniej się brudzą ;) ) i proste lub wojskowe spodnie.
  • wygodne obuwie (przynajmniej jedną parę sznurowaną ponad kostkę z grubą podeszwą) - dwie zmiany. Podobnie jak w przypadku ubrania, obuwie także najlepiej prezentuje się w wersjach mało kolorowych i mało odblaskowych ;) Polecamy wszelkie trapery ;)
  • kubek, menażka (może być metalowa miseczka, ale prosimy nie zabierać plastików!) i niezbędnik (albo przynajmniej widelec i łyżka)
  • latarka z zapasem baterii
  • okrycie przeciwdeszczowe - tak, tutaj również warto zwrócić uwagę na kolory! ;) Prosimy, nie bierzcie foliówek! Gorąco polecamy wojskowe i harcerskie pałatki, które można nosić w formie płaszcza z kapturem i wyglądać w nich znakomicie.
    Może się przydać:
  • mały wygodny plecaczek
  • prosta sakiewka na drobiazgi i monety
  • pasek do tuniki
  • nóż do prac obozowych
  • drobiazgi w rodzaju: igła z nitką, sznurek, agrafka, itp.

Na skróty
- LARPy:
Nawigacja
Nasze obozy
OBOZY 2018
LARPY WEEKENDOWE


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Partnerzy:
Polecamy sklep z wyposażeniem larpowym: