KONTAKT

Kortunal Turystyka i Przygoda
ul. Warowna 2 57-215 Srebrna Góra

Ze względu na nasz tryb pracy prosimy o kontakt poprzez e-mail!

Organizacyjny:
biuro@kortunal.com
W bardzo pilnych sprawach
tel. 604 755 659
pn. - sob.
w godz. 12:00-18:00


Rezerwacje:
prim@kortunal.com
tel. 694 724 966
pn. - sob.
w godz. 16:00-21:00


Dojazdy:
halfgar@kortunal.com
tel. 604 522 055
pn. - sob.
w godz. 10:00-18:00


Fabularny dla uczestników:
info@silberberg.pl

Baza WAROWNIA
WAROWNIA

NOWA
BAZA NOCLEGOWA
ZAPRASZA!
Nasze strony














Obóz Silber LARP

"SILBERBERG"
FABULARNA GRA TERENOWA (LARP)

CO TO ZA OBÓZ?
Larp (Live Action Role Playing), to gra fabularna, mogąca przyjmowac bardzo różne formy (od zabawy po rozbudowane formy artystyczne czy terapie), w której uczestnicy wcielają się w wybrane postaci i przeżywają wykreowane przez organizatorów wydarzenia scenariusza. Nasza gra charakteryzuje się maksymalnym możliwym realizmem, który pozwala wykreować prawdziwe emocje i odczucia. Gracze biorą udział w wydarzeniach fabuły, które podczas gry dzieją się naprawdę, w warunkach możliwie najbardziej zbliżonych do realnych warunków świata gry.
Nasz obóz jest JEDYNYM W POLSCE obozem w formie larpa, na którym FABUŁA TRWA BEZ PRZERWY przez cały czas, 24h na dobę, przez wiele dni.


NA CZYM TO POLEGA?
Uczestnicy wybierają sobie postaci, w które na następne dni się wcielą. Zgodnie z zasadami gry określają ich fantastyczną rasę, pochodzenie, profesję i inne szczegóły. Otrzymują (lub mają swoje) podstawowy strój i broń bezpieczną, po czym gra się zaczyna.
Przez następne dni i noce kreujemy rozmaite wydarzenia, potyczki, przeszkody, z którymi uczestnicy będą musieli się zmierzyć, odgrywamy postaci, które spotykają, obmyślamy tajemnice i problemy, na jakie natrafią. Gracze będą musieli strzec nocą obozowiska, wyprawiać się w teren, walczyć, negocjować, podkradać się, a przede wszystkim rozpracować intrygę, na której będzie opierać się fabuła. Ani na chwilę nie będziemy poza świat gry wychodzić, wydarzenia będą działy się non stop, we dnie i w środku nocy.
Udział w takiej grze jest dla znakomitej większości uczestników niezapomnianym przeżyciem, przygodą, do której chętnie wracają w następnych latach, o której długo potem rozmawiają, piszą opowiadania i analizują wydarzenia.

Wszystkie informacje o zasadach, akcesoriach i świecie gry, a także o poprzednich edycjach - znajdziecie NA STRONIE GRY "SILBERBERG":

RÓŻNE TURNUSY - RÓŻNE LARPY
Kolejne turnusy obozu fabularnego są zróżnicowane pod względem średniego wieku uczestników. Wiek, podany przy tabeli turnusów, jest sugestią z naszej strony, nie o datę urodzenia bowiem chodzi, tylko o dojrzałość emocjonalną, wytrzymałość i zorientowanie w takiej formie gry. Nie wprowadzamy zróżnicowania na turnusy dla początkujących i weteranów - osoby, które mają mniejsze doświadczenie w larpach będą miały przydzielonych fabularnych opiekunów, którzy pomogą się zorientować w zasadach gry. Większość larpów weekendowych jest przeznaczona raczej dla starszych - mają one nieco inne zasady gry, trudniejsze i bardziej wymagające, bardziej nastawione na realizm.

TURNUS I - "Urwis"
To obóz przeznaczony dla najmłodszych, dostosowany dla wieku 8-13 lat.

TURNUS II - dla młodszych uczestników
To normalna 10-dniowa fabuła z przeznaczeniem dla uczestników w wieku 12-15 lat.

TURNUSY III i V - dla starszych uczestników
Pełna, 10-dniowa gra, dedykowana dla graczy powyżej 14 lat.

TURNUS IV dla pełnoletnich uczestników
NOWOŚCIĄ w tym roku jest turnus z dwojaką możliwością rezerwacji:

  • na 10 dni - normalna rezerwacja, obejmująca także możliwość dojazdu;
  • na 5 dni - skrócony czas pobytu, propozycja dla osób mających mniej czasu/funduszy, ale chcących wziąc udział w wakacyjnej fabule larpa Silberberg.WAŻNE! W tej opcji nie będzie możliwości wykupienia dojazdu (będzie trzeba dostrzeć do Srebrnej Góry na własną rękę). Uczestnicy, którzy wykupią opcję 5-dniową, otrzymają dedykowane dla tej wersji zadania fabularne, nie stracą zatem niczego w fabule. Ilość miejsc na 5 dni ograniczona!
W tej edycji mogą wziąć udział osoby w wieku 16-18 lat pod warunkiem zgody rodziców na udział w "pełnoletniej" fabule.

TURNUS VI - larp airsoft SILBERSPACE - kolejna tegoroczna NOWOŚĆ w naszej ofercie obozów dla młodzieży. To nowa forma larpa w realiach sci-fi z licznymi elementami airsoftowej strzelanki. 5-dniowy larp przeznaczony jest dla uczestników powyżej 16 r.ż.
Wszystko o SilberSpace - zasady, świat gry, charakterystyka:

ZASADY GRY
Tutaj przenosimy do świata rzeczywistego to, co znacie z filmów, książek i gier. Tutaj naprawdę staniecie się swoimi postaciami. To Wy, a nie przysłowiowy rzut kostką, zdecydujecie o losach swoich postaci. A Wasze decyzje staną się naprawdę.
Na potrzeby tego obozu opracowaliśmy specjalny system gry, uwzględniający w maksymalnym stopniu warunki świata realnego. Grając, będziecie zatem musieli pamiętać o ranach, zmęczeniu i innych nieprzyjemnych rzeczach, a magia nie będzie łatwym remedium na wszelkie problemy. Poczujecie wszystko to, co wasze postaci - adrenalinę, euforię, smak zwycięstwa, ale i zmęczenie, strach, klęskę. To jedyna okazja, żeby - przy minimum wyobraźni - znaleźć się naprawdę w ożywionym świecie fantasy.

Walka odbywa się z pomocą specjalnej broni (twór z polipropylenu owiniętego gąbką, rzecz na tyle mocna by zwalić z nóg, nie czyniąc zarazem najmniejszej krzywdy) i – wyzwalając niezłą adrenalinę – pozwala toczyć niemal realną walkę bez żadnych obrażeń.
Magia z kolei urealnia się dzięki grze aktorskiej, ale także pomagamy jej różnymi efektami specjalnymi :-)


POSTACI
Postaci, odgrywane przez graczy, to średnia pragnień gracza i jego możliwości. Tutaj nie będą za niego wygrywać punkty i współczynniki, gracz ze wszystkimi wyzwaniami gry będzie musiał zmierzyć się sam. Jako wojownik nieraz stanie do walki z silniejszymi, jako mag będzie musiał zapamiętać zaklęcia i rzucić je bezbłędnie, jako tropiciel zmierzy się z lasem i ciemnością. Ale w każdym przypadku podstawą będzie entuzjazm i zaangażowanie w fabułę, jeżeli tego nie zabraknie, z wszystkim innym każdy gracz sobie poradzi z pewnością.


SCENARIUSZ
opiera się na świecie fantasy, zabarwionym klimatem wczesnego średniowiecza. Terenem gry jest Twierdza Srebrnogórska (i okolice), której forty, fosy i kamienne kazamaty same tworzą doskonałe tło do gry. Aż proszą się o umiejscowienie wśród ruin jakiejś straszliwej tajemnicy ;) Grę realizuje ponad 10-osobowy zespół organizatorów, doświadczonych i obeznanych z terenem i szczególnymi wymogami tej zabawy. Jest wśród nich wielu wojowników z Drużyny Wikingów "Villsvin Hird", podczas fabuły zdarzy się zatem zapewne zobaczyć walkę wojowników i usłyszeć szczęk stalowych mieczy. Fabuła, oprócz samej walki, zawsze zawiera elementy skomplikowanej intrygi, zagadki do rozwikłania, zadania terenowe, wyprawy, często nawet z noclegiem w terenie i rozliczne elementy, ożywiające świat gry, jak festyny czy targowiska. Wielokrotnie pójdą też w ruch efekty specjalne i liczne akcesoria – skomplikowane instalacje terenowe, artystyczna charakteryzacja - po to, by fantastyczny świat gry uczynią rzeczywistością, choćby na te kilka dni trwania obozu.


CO ZABRAĆ?
Możecie zabrać ze sobą własne akcesoria spod znaku magii i miecza – stroje, broń lub inne gadżety są mile widziane.
Osoby, wybierające się na obóz dla "weteranów", powinny popracować nad strojem dopasowanym do swojej postaci - na ten obóz wielu uczestników przyjeżdża w pięknie wykonanych strojach, wyposażonych we własnoręcznie wykonane akcesoria i broń. Na każdym z turnusów jednak, w razie braku swojego stroju do gry gracz otrzyma od nas podstawową tunikę, płaszcz czy kaptur.
Oprócz akcesoriów do gry zabierzcie także:
    Koniecznie:
  • śpiwór
  • ważne legitymacje szkolne
  • wygodne ubranie (takie, które może się wybrudzić) - dwie zmiany. Dobrze jest dobrać takie ubranie, które nie jest ozdobione dużą ilością nowoczesnych gadżetów (napisy, odblaski, aplikacje), bo wypadają one w rażącym konflikcie z klimatem świata gry, nawet gdy tylko wystają spod tuniki ;) Najlepiej sprawdzają się proste, jednokolorowe bluzy, mogą być z kapturem i sznurowaniem, T-shirty w ciemnych kolorach (mniej się brudzą ;) ) i proste lub wojskowe spodnie.
  • wygodne obuwie (przynajmniej jedną parę sznurowaną ponad kostkę z grubą podeszwą) - dwie zmiany. Podobnie jak w przypadku ubrania, obuwie także najlepiej prezentuje się w wersjach mało kolorowych i mało odblaskowych ;) Polecamy wszelkie trapery ;)
  • kubek, menażka (może być metalowa miseczka, ale prosimy nie zabierać plastików!) i niezbędnik (albo przynajmniej widelec i łyżka)
  • latarka z zapasem baterii
  • okrycie przeciwdeszczowe - tak, tutaj również warto zwrócić uwagę na kolory! ;) Prosimy, nie bierzcie foliówek! Gorąco polecamy wojskowe i harcerskie pałatki, które można nosić w formie płaszcza z kapturem i wyglądać w nich znakomicie.
    Może się przydać:
  • mały wygodny plecaczek
  • prosta sakiewka na drobiazgi i monety
  • pasek do tuniki
  • nóż do prac obozowych
  • drobiazgi w rodzaju: igła z nitką, sznurek, agrafka, itp.

Na skróty
- LARPy:
Nawigacja
Nasze obozy
OBOZY 2018
LARPY WEEKENDOWE


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło